V letošnjem šolskem letu je na naši šoli potekal mednarodni projekt »Živeti po pameti«, ki ga razpisuje in financira Zavod RS za šolstvo, izvaja pa ga Srednja šola za strojništvo, mehatroniko in medije v sodelovanju s projektnimi partnerji.  V projekt so aktivno vključeni partnerji iz držav bivše Jugoslavije:
Srednja mašinska škola, Bulevar kralja Petra 38, 21000 Novi Sad
Srednja škola za grafiku, dizajn i održivu gradnju, Matice hrvatske 11, 21000 Split.
 
V okviru projekta je potekala vrsta dejavnosti, postopkov in metod, s katerimi smo dosegli zastavljene cilje in pričakovane  rezultate:
– posnetek stanja,
– razvoj modela, ki bo eden od temeljev celostnega pristopa k promociji zdravja,
–  izvedba izobraževanja za sodelujoče s področja vsebin duševnega zdravja, tobaka, alkohola, drog ter gibanja in hrane s strokovnjaki ZZV in NIJZ,
– priročnik zdravega načina življenja,
– vodenje projekta in zagotavljanje kakovosti,
– izvedeni sta bili dve projektni delovni srečanji strokovnjakov naše šole v Splitu in Novem Sadu na temo izmenjave in prenosa primerov dobrih praks,
– organizirana in izvedena je bila zaključna konferenca in okrogla miza s predstavitvijo modelov,
– izboljšane medkulturne in jezikovne kompetence učiteljev in dijakov kot posledica mobilnosti in priprave nanjo,
– informiranje dijakov, učiteljev, staršev ter druge strokovne in širše javnosti,
– izvedenih 30 tematskih razrednih ur,
– snemanje dokumentarnega filma »Aktivno življenje – srečno življenje« in ostalih dokumentarnih filmov na temo razvad, ki vplivajo na zdravje mladih,
– deseminacija.
 
POVZETEK PROJEKTA
Kot vemo, je zdravje vrednota, ki je ne moremo kupiti. Zdravje moramo negovati vse življenje. Pri projektu smo izhajali iz strategije Slovenije do leta 2030, v kateri je eden izmed razvojnih ciljev tudi ohranjanje zdravja in zdrav življenjski slog. Ob ozaveščenih starših, vzgojiteljih, učiteljih in zdravstvenih delavcih želimo mlade vzgojiti v zdrave ljudi, ki bodo zdravje cenili kot eno največjih dobrin. Naš namen je vključiti vsebine zdravega življenjskega sloga v šolski prostor, in sicer na različnih ravneh – od učnega načrta do obšolskih in interesnih dejavnostih, pri čemer želimo vključiti tako pedagoške delavce, starše kot tudi zdravstvene delavce ter zagotoviti, da bo vsak  mladostnik v času svojega šolanja deležen tudi vsebin zdravja in z njim povezanega življenjskega sloga. S kurikularnimi vsebinami  želimo  povečati razumevanje in ozaveščenost mladih za izbiro zdravju naklonjenega vedenja ter s tem vplivati na vedenje mladih in na boljše zdravje mladostnikov ter odraslih. Tako smo z izdelavo konkretnih učnih ur in smernic ter primerov dobre prakse v  šoli pripravili pilotski model, ki bi ga lahko v prihodnosti razširili na vse šole ŠCC. Dolgoročno bi s tem povečali razumevanje in ozaveščenost mladih za izbiro zdravju naklonjenega vedenja ter s tem vplivali na vedenja mladih in na njihovo boljše zdravje.
V okviru projekta je potekala vrsta dejavnosti, postopkov in metod, s katerimi smo dosegli zastavljene cilje. Projekt pomeni izboljšati ozaveščenost  pomena zdravja tako med mladimi kot tudi med zaposlenimi.  Šlo je torej za interdisciplinarni pristop, ki je zahtevalo timsko delo vseh udeležencev, ki so sodelovali v projektu in hkrati iskali možnosti vključevanja te tematike v kurikul.
Projekt je bil odlično promoviran, doseženi so bili vsi zastavljeni cilji  in indikatorji za merjenje uspešnosti projekta.
Skip to content