Page 4 - Vodnik za dijake 2022-2023
P. 4
UVODNI NAGOVOR
Digitalizacija pomeni nov razvojni izziv tudi v vzgoji in izobraževanju. Izkušnje preteklih let, povezane s
poukom na daljavo, so zagotovo spodbudile digitalno preobrazbo šole. Pri tem pa je pomemben celovit
pristop, ki temelji na ustrezni strateški usmeritvi. Le-ta je usmerjena v dvig digitalnih kompetenc tako vodstva
šole/učiteljev kot tudi dijakov in v razvoj inovativnega učnega okolja – uporabe različnih digitalnih
orodij/kombiniranega izobraževanja – z namenom izboljšanja kakovosti in učinkovitosti izobraževanja.
Seveda je pomembna naloga šole prihodnosti tudi, da razvija razmišljujoče, empatične, odprte in odgovorne
mlade.
V šolskem letu 2022/2023 se bomo prioritetno osredotočili na razvoj digitalizacije v učnem procesu in na
krepitev odgovornega odnosa do sebe, do drugih in do okolja.
S tem namenom bomo načrtno:
– nadaljevali z uporabo digitalnih orodij, ki so se v času pouka na daljavo izkazala za dodano vrednost
učnega procesa (na ravni strokovnega aktiva in na ravni posameznega učitelja);
– pripravili digitalno strategijo na ravni šole in spremljali njeno implementacijo;
– opolnomočili vodstvo šole, učitelje in dijake za uporabo različnih digitalnih orodij in kombiniranega
izobraževanj;
– spodbujali učitelje k uporabi digitalne tehnologije pri poučevanju z aktivnim pristopom, predvsem na
način, da dijaki znanje ustvarjajo na različnih, predvsem višjih taksonomskih ravneh;
– spodbujali učitelje k pripravi e-gradiv;
– vzgajali dijake z lastnim zgledom;
– se držali dogovorjenih rokov;
– izboljšali vzgojno delovanje (dosledno vodenje evidence prekrškov/neopravičenih ur in izrek kazni –
tudi alternativnih, ničelna toleranca do nasilja, urejene učilnice/hodniki … );
– omejili uporabo telefonov pri pouku;
– nadaljevali z razvijanjem veščin 21. stoletja – t. i. prečnih veščin; razvijanje kritičnega mišljenja,
obvladovanje veščin sporazumevanja in sodelovanja, ustvarjalnost in inovativnost,
samouravnavanje, fleksibilnost, prilagodljivost ter seveda digitalna pismenost.
To je med nalogami učiteljev za šolsko leto 2022/2023 izpostavila ravnateljica, Simona Črep. Vaša naloga,
spoštovani dijakinje in dijaki, je, da uresničujete svoje potenciale. Najprej jih morate spoznati, odkriti, za to
pa seveda potrebujete veliko radovednosti in ustvarjalnosti. Na šoli vam omogočamo, da razvijate svoje
znanje in veščine na mnogih področjih, se preizkušate na tekmovanjih iz znanja, udejstvujete v kulturnih
aktivnostih, pripravljate projektne in raziskovalne naloge ali se le družite in izmenjujete poglede na dejavnike,
ki vplivajo na vaše življenje. Predvsem pa si želimo, da bi razmišljali o sebi, o svoji vlogi v skupini, v razredu, v
skupnosti. In o svojem prispevku k skupnemu dobru. Kajti naš skupen cilje je, da rastete in se razvijate na
strokovnem in osebnostnem področju, da bi postali dobri strokovnjaki in dobri ljudje.
Verjemite, da ne glede na okoliščine ste vi sami tisti, ki lahko vplivate na to, kako hitro se boste prilagodili, se
spreminjali po svojih zmožnostih in napredovali.
Spoštovani dijakinje in dijaki, novo šolsko leto je priložnost za nov začetek: najdite svoj navdih, vzor in
motivacijo za uspeh, sodelovanje z drugimi, ustvarjalnost in raziskovanje svojih zmožnosti.
Želimo vam uspešno šolsko leto.
Mojca Drev, pomočnica ravnateljice
4