Page 18 - VODNIK ZA DIJAKE SMM 23_24
P. 18

Dosledno izrekanje vzgojnih ukrepov glede na

            Pravilnik o šolskem redu v srednjih šolah in Šolska
                                                                               2023/2024        vsi strokovni delavci
            pravila Srednje šole za strojništvo, mehatroniko in

            medije


            ŠOLSKE DELAVNICE IN PRAKTIČNI DEL USPOSABLJANJA



            Praktično izobraževanje se deli na praktični pouk v šoli in praktično usposabljanja z delom pri delodajalcih
            (PUD).

            V  šoli  poteka  praktično  izobraževanje  kot  praktični  pouk  in  obsega  predvsem  pridobivanje  temeljnega
            poklicnega  znanja,  spretnosti  in  veščin,  ki  jih  mora  dijak  usvojiti  za  vključitev  v  delovni  proces.  Dijaki
            pridobljeno teoretično znanje dopolnijo, nadgradijo in utrdijo pri praktičnem pouku. Praktični pouk se izvaja
            v specializiranih učilnicah oz. delavnicah in laboratorijih za praktični pouk, kamor uvrščamo računalniške
            učilnice  in  učilnice,  prilagojene  za  pouk  določenih  poglavij  strojništva  in  mehatronike,  kot  so:
            odrezovanje/spajanje/preoblikovanje/odvzemanje/rezanje kovin, toplotna obdelava, robotika, avtomatika,
            krmilna tehnika, pnevmatika, hidravlika, meritve, CNC-tehnologija, 3D-modeliranje, 3D-tiskanje.

            V okviru praktičnega pouka in interesnih dejavnostih organiziramo tudi strokovne ekskurzije, oglede razstav,
            sejmov,  priprava  dijakov  na  tekmovanja  in  srečanja,  kjer  se  dijaki  seznanijo  s  specialnimi  vsebinami  in
            posebnostmi v strojništvu, mehatroniki, računalništvu, orodjarstvu, inštalaterstvu, energetiki, plastičarstvu,
            avtomatizaciji, konstrukterstu itd.

            V okviru praktičnega pouka v šolskih delavnicah bomo v šolskem letu 2023/2024:

                –  v večji meri vsebinsko povezali strokovne module in oblikovali kompetence dijakov, kot jih narekujejo
                    izobraževalni programi,
                –  seznanili  dijake  s  varstvom  pri  delu  in  požarno  varnostjo,  z  neposrednimi  nevarnostmi  v
                    specializiranih učnih delavnicah,
                –  nadoknadili predvsem manjkajoče praktične veščine, ki so se pojavile pri pouku na daljavo,
                –  skrbeli za sprotno vzdrževanje strojev in naprav ter posodabljanje učne opreme in orodja,
                –  skrbeli za izmenjavi dobrih praks tako pri dijakih kot pri učiteljih,
                –  spodbujali  raziskovalno  in  inovativno  delo  s  ciljem,  da  dijak  opravi  zaključno  delo  z  uporabnim
                    raziskovalnim ali s projektnim izdelkom,
                –  sodelovali pri izzivih iz realnega okolja, rešujemo projekte ali izdelamo naprave, ki omogočajo lažje
                    delo,
                –  izvajali interesne dejavnosti, projektne dneve, tehnične dneve in dneve odprtih vrat za osnovnošolce
                    ter informativna dneva,
                –  posodobili pripravo materiala za praktični pouk tako za dijake kot učitelje,
                –  nadgradili načrtovanje in realizacijo učne kurilnice,
                –  načrtovali tlačno inštalacijo za komprimiran zrak in možnosti realizacije.

            Zavedati se moramo, da je vzgojno-izobraževalni proces živ proces, ki se spreminja in razvija. Uspešni bomo
            le, če sledimo hitrim spremembam vsakodnevnega razvoja. Za povečanje inovativnosti v šoli moramo razvijati
            takšno kulturo šole, kjer bodo ustvarjalnost, sodelovanje, raziskovalno obravnavanje problemov, odprtost do
            novih idej ter pripravljenost za učenje splošno sprejete vrednote vseh deležnikov v procesu izobraževanja.

            Vodja šolskih delavnic je Roman Zupanc.




                                                            18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23