Page 6 - VODNIK ZA DIJAKE SMM 23_24
P. 6
Nadaljevali bomo z načrtnim razvijanjem veščin 21. stoletja – t. i. prečnih veščin. Te zajemajo zahtevnejše
miselne procese in kompleksnejšo komunikacijo. Med izobraževanjem je pomembno razvijanje kritičnega
mišljenja, obvladovanje veščin sporazumevanja in sodelovanja, ustvarjalnost in inovativnost,
samouravnavanje, fleksibilnost, prilagodljivost ter digitalna pismenost. Prava kombinacija t. i. trdih in mehkih
veščin je namreč v poslovnem svetu ključna za uspeh.
S tem namenom se bomo osredotočili na tri ključna področja:
– na učne dosežke dijakov,
– na pozitivno šolsko klimo,
– na profesionalni razvoj učiteljev.
Naši cilji so:
– usmerjati učenje tako, da vsem dijakom omogoča optimalne dosežke in razvoj, upoštevajoč učno
individualizacijo in diferenciacijo,
– dvigniti zahtevnost znanj, spretnosti in veščin skozi realizacijo usmerjevalnih/operativnih ciljev na
višjih taksonomskih stopnjah,
– pripraviti digitalno strategijo na ravni šole in spremljali njeno implementacijo,
– dvigniti digitalne kompetence dijakov in učiteljev/vodstva šole,
– razvijati prečne veščine dijakov, potrebne na delovnem mestu, pri vodenju karierne orientacije
dijakov/ študiju in v življenju,
– skrbeti za pozitivno šolsko klimo – s krepitvijo odgovornosti do sebe, do drugih in do okolja,
– skrbeti za profesionalni razvoj strokovnih delavcev, ki načrtujejo, spremljajo in vrednotijo lastno
prakso ter jo izboljšujejo,
– ohraniti dosedanje odlične rezultate in izboljšati (zelo) dobre,
– spodbujati razvoj ustvarjalnosti pri vseh dejavnostih vzgojno-izobraževalnega procesa.
Posebno pozornost bomo namenili podpori oz. opolnomočenju učiteljev v smeri dviga kompetenc dijakov –
veščin 21. stoletja, ki jih potrebujejo pri svojem delu z mladimi, da bodo le-ti čim bolje pripravljeni na vstop
na trg dela, na študij ter na življenje.
6