Page 18 - VODNIK ZA DIJAKE SMM
P. 18
STALNE NALOGE
Vzgojno delovanje z zgledom (učitelji, vsi zaposleni, dijaki) 2024/2025 vsi strokovni delavci
Spoštovanje zlatih pravil Kodeksa sožitja 2024/2025 vsi strokovni delavci
Dosledno vpisovanje manjkajočih dijakov v e-dnevnik 2024/2025 vsi strokovni delavci
Dosledno vzgojno ukrepanje 2024/2025 vsi strokovni delavci
Upoštevanje Pravilnika o šolskem redu v srednjih šolah 2024/2025 vsi strokovni delavci
Dosledno izrekanje vzgojnih ukrepov glede na Pravilnik o šolskem
2024/2025 vsi strokovni delavci
redu v srednjih šolah in Šolskih pravil
Upoštevanje Šolskih pravil Srednje šole za strojništvo,
2024/2025 vsi strokovni delavci
mehatroniko in medije
ŠOLSKE DELAVNICE IN PRAKTIČNI DEL USPOSABLJANJA
Praktično izobraževanje se deli na praktični pouk v šoli in praktično usposabljanja z delom pri delodajalcih
(PUD).
V šoli poteka praktično izobraževanje kot praktični pouk in obsega predvsem pridobivanje temeljnega
poklicnega znanja, spretnosti in veščin, ki jih mora dijak usvojiti za vključitev v delovni proces. Dijaki
pridobljeno teoretično znanje dopolnijo, nadgradijo in utrdijo pri praktičnem pouku. Praktični pouk se izvaja
v specializiranih učilnicah oz. delavnicah in laboratorijih za praktični pouk, kamor uvrščamo računalniške
učilnice in učilnice, prilagojene za pouk določenih poglavij strojništva in mehatronike, kot so:
odrezovanje/spajanje/preoblikovanje/odvzemanje/rezanje kovin, toplotna obdelava, robotika, avtomatika,
krmilna tehnika, pnevmatika, hidravlika, meritve, CNC-tehnologija, 3D-modeliranje, 3D-tiskanje.
V okviru praktičnega pouka in interesnih dejavnostih organiziramo tudi strokovne ekskurzije, oglede
razstav, sejmov, priprava dijakov na tekmovanja in srečanja, kjer se dijaki seznanijo s specialnimi vsebinami
in posebnostmi v strojništvu, mehatroniki, računalništvu, orodjarstvu, inštalaterstvu, energetiki,
plastičarstvu, avtomatizaciji, konstrukterstu itd.
V okviru praktičnega pouka v šolskih delavnicah bomo v šolskem letu 2024/2025:
– v večji meri vsebinsko povezali strokovne module in oblikovali kompetence dijakov, kot jih
narekujejo izobraževalni programi,
– seznanili dijake s varstvom pri delu in požarno varnostjo, z neposrednimi nevarnostmi v
specializiranih učnih delavnicah,
– nadoknadili predvsem manjkajoče praktične veščine, ki so se pojavile pri pouku na daljavo,
– skrbeli za sprotno vzdrževanje strojev in naprav ter posodabljanje učne opreme in orodja,
– skrbeli za izmenjavi dobrih praks tako pri dijakih kot pri učiteljih,
– spodbujali raziskovalno in inovativno delo s ciljem, da dijak opravi zaključno delo z uporabnim
raziskovalnim ali s projektnim izdelkom,
– sodelovali pri izzivih iz realnega okolja, rešujemo projekte ali izdelamo naprave, ki omogočajo lažje
delo,
– izvajali interesne dejavnosti, projektne dneve, tehnične dneve in dneve odprtih vrat za
osnovnošolce ter informativna dneva,
18