Page 22 - VODNIK ZA DIJAKE SMM
P. 22
DEJNOSTI ŠOLE
RAZISKOVALNO DELO
Želja dijakov po raziskovalnem delu je posledica zelo uspešnih raziskovalnih nalog predhodnih generacij. Le-
te so plod inovativnosti in samostojnosti dijakov, ki so pod mentorstvom razvijali različne načine
problemskega razmišljanja, ki dajejo tudi občutek za skupinsko odgovornost. Nepogrešljivo je sodelovanje z
realnim okoljem, v katerem si dijaki pridobijo veliko praktičnih izkušenj in timskega dela. Dijaki izdelajo
raziskovalne naloge pod vodstvom mentorjev in uspešno izdelana naloga se dijakom prizna kot četrta
izpitna enota na poklicni maturi. Avtorji najbolje ocenjenih nalog so nagrajeni s strokovno ekskurzijo s strani
raziskovalne dejavnosti Mladi za Celje in svoje naloge predstavijo na Državnem srečanju mladih
raziskovalcev in na drugih natečajih.
Cilji projekta so načrtno odkrivanje in usposabljanje nadarjenih ustvarjalnih dijakov in s tem tudi
povezovanje različnih strok oz. področij strojništva, meharonike in medijske tehnike, k čemur bomo v tem
šolskem letu posebej stremeli. V šolskem letu 2024/2025 bodo tako časovnica dogodkov raziskovalne
dejavnosti kot tudi rezultati raziskovalnega dela s slikovnim gradivom javnih predstavitev predstavljeni na
spletni strani šole.
Časovnica dejavnosti:
– september: predstavitev najboljših raziskovalnih nalog maturantov (6. 9. 2024), sodelovanje na
Dnevu raziskovalcev) ter zbiranje tem za raziskovalno delo,
– november: oddaja predprijav,
– januar: potrditev končnih prijav,
– marec: oddaja raziskovalne naloge,
– april: javni zagovor raziskovalnih nalog na ŠCC – regijsko tekmovanje,
– maj: državno srečanje mladih raziskovalcev v Murski Soboti – državno tekmovanje,
– maj: nagradna ekskurzija Mestne občine Celje za mlade raziskovalce.
PROJEKTNE NALOGE
Dijaki zaključnih letnikov srednjega strokovnega izobraževanja in poklicno-tehniškega izobraževanja izdelajo
projektne naloge pod vodstvom mentorjev in uspešno izdelana naloga se dijakom prizna kot četrta izpitna
enota na poklicni maturi. Priporočeno število projektnih nalog za posameznega mentorje je pet nalog,
priporočeno število dijakov pri posamezni nalogi so trije. Tako bomo načrtno krepili razvoj prečnih veščin,
kot so sodelovanje in timsko delo ter ustvarjalnost in inovativnost. Posebno pozornost bomo namenili
sodelovanju dijakov vseh treh smeri – strojništva, mehatronike in medijske tehnike. Med šolskim letom
bomo redno obveščali tako dijake kot tudi mentorje o časovnici izvedbe. Rezultati projektnega dela bodo
predstavljeni na spletni strani šole.
Delo koordinira Žan Podbregar.
KODEKS SOŽITJA
Pri oblikovanju vrednotnega sistema mladih ima pomembno vlogo tudi vzgojno-izobraževalno delo. Tako
smo na Srednji šoli za strojništvo, mehatroniko in medije oblikovali Kodeks sožitja, ki nam pomaga pri
22