Page 73 - VODNIK ZA DIJAKE SMM
P. 73

prepozna pomanjkljivosti v svojem znanju. Dijak ima pravico do obrazložitve ocene.
              –  Dijak, njegovi starši oziroma drug zakoniti zastopnik oziroma pooblaščeni vzgojitelj v dijaškem domu
                 lahko v času do izročitve pisnih izdelkov pisno zahteva vpogled v pisni izdelek oziroma fotokopijo
                 izdelka.

            Izpiti (vrste izpitov, omejitve, potek)
              –  Dopolnilni izpit opravlja dijak, ki do zaključka pouka pri predmetu oziroma programski enoti ni bil
                 ocenjen; obsega snov tistega obdobja, v katerem je bil dijak neocenjen.
              –  Popravni izpit opravlja dijak iz predmetov oziroma programskih enot, kjer ima ob zaključku pouka
                 nezadostno oceno.
              –  Predmetni izpit pri predmetu oziroma izpit pri programski enoti opravlja dijak, ki hitreje napreduje,
                 izboljšuje končno oceno predmeta oziroma programske enote ali se želi vpisati v drug izobraževalni
                 program.
              –  V spomladanskem izpitnem roku lahko dijak opravlja največ dva izpita.
              –  Ravnatelj lahko iz utemeljenih razlogov dovoli v tem roku opravljati tudi več izpitov.
              –  Na isti dan lahko dijak opravlja največ izpit ali dele izpita iz enega predmeta.
              –  Dijak mora opraviti dopolnilni izpit pred popravnim izpitom.
              –  Pri ustnem delu izpita in zagovoru izprašuje izpraševalec. Šolska izpitna komisija oceni dijaka na
                 obrazložen predlog izpraševalca. Če se izpit opravlja po delih, predsednik šolske izpitne komisije dijaka
                 obvesti o končni oceni takoj po končanem zadnjem delu izpita.
              –  Pri ustnem izpitu se pripravi vsaj pet izpitnih listkov več, kot je dijakov v skupini, ki opravljajo izpit. Vsak
                 dijak izbere izpitni listek in ima pravico do ene menjave. Izpitni listki z vprašanji, na katera je dijak
                 odgovarjal, se vrnejo v komplet izpitnih vprašanj.
              –  Pisni izpit oziroma pisni del izpita traja najmanj 45 in največ 90 minut.
              –  Izpitni nastop traja največ 45 minut (ena pedagoška ura).

              –  Izdelava izdelka oziroma storitve skupaj z zagovorom lahko traja največ šest pedagoških ur.
              –  Ustni del izpita, zagovor izdelka oziroma storitve traja največ 20 minut.
              –  Dijak ima po dodelitvi vprašanja pravico do 15-minutne priprave na ustni izpit oziroma ustni del izpita.

            Splošni učni uspeh, izboljševanje ocen
            Dijak doseže:
              –  odličen splošni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno odlično (5), pri ostalih pa z
                 oceno prav dobro (4),
              –  prav dober učni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno prav dobro (4), pri ostalih
                 pa z oceno dobro (3),
              –  dober učni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno dobro (3), pri ostalih pa z
                 oceno zadostno (2),
              –  zadosten učni uspeh, če je pri več kot polovici predmetov ocenjen z oceno zadostno (2), pri ostalih pa z
                 oceno pozitivno.


            Če gre za odstopanje od zgoraj navedenih meril, se pri določanju splošnega uspeha upošteva dijakovo znanje
            in napredek, prizadevnost, delavnost in samostojnost v vzgojnem in izobraževalnem procesu ter odnos do
            izpolnjevanja obveznosti. Splošni uspeh na predlog razrednika, učitelja, ki dijaka poučuje ali ravnatelja, določi





                                                            73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78