Page 68 - VODNIK ZA DIJAKE SMM
P. 68

−  evalvacija učinkovitosti: preučevanje vpliva XR-tehnologij na učne rezultate in motivacijo učencev ter
                    razvoj prilagojenih rešitev glede na specifične potrebe učnih skupin,

                −  širjenje dobrih praks: prenos znanja in izkušenj v širšo izobraževalno skupnost ter sodelovanje z
                    drugimi izobraževalnimi institucijami na nacionalni in mednarodni ravni.

            Projekt XR-tehnologije v izobraževanju prispeva k digitalni transformaciji izobraževalnega sistema, hkrati pa
            omogoča večjo dostopnost do sodobnih učnih orodij in vsebin.


                                                                                   Koordinator dr. Matej Veber


            MODERNIZACIJA POKLICNEGA IZOBRAŽEVANJA (PRENOVA PROGRAMOV)Projekt NOO Modernizacija
            poklicnega in strokovnega izobraževanja (PSI) se osredotoča na prenovo izobraževalnih programov v
            Sloveniji, s ciljem prilagoditve vsebin sodobnim potrebam trga dela in digitalizacije. Do leta 2026 bo
            prenova zajela 25 srednješolskih in 16 višješolskih programov. V ospredju bodo prilagodljivost, praktično
            izobraževanje in povezovanje s trgom dela. Poudarek bo na vključevanju socialnih partnerjev ter izboljšanju
            sodelovanja z delodajalci. Projekt bo prav tako usmerjen v povečanje fleksibilnosti pouka in individualizacijo
            dela z dijaki, z namenom, da PSI postane hrbtenica vseživljenjskega učenja ter zagotovi enotne standarde v
            poklicnem in strokovnem izobraževanju, prilagojene prihodnjim izzivom.


            Posebna pozornost bo namenjena vključevanju dijakov s posebnimi potrebami in tistih, ki prihajajo iz drugih
            izobraževalnih  sistemov.  Projekt  bo  prispeval  k  večji  socialni  vključenosti  in  izboljšanju  gospodarskega
            okrevanja. Usposobljeni mentorji bodo ključnega pomena za uspešno izvajanje praktičnega usposabljanja
            dijakov. V programu medijski tehnik pri prenovi sodeluje Natalija Talan Fošnarič, pri prenovi programa tehnik
            mehatronike pa dr. Matej Veber.



            MEDNARODNO SODELOVANJE IN PROJEKTNO DELO



            ERASMUS+ CHALLENGER
            Glavni cilj projekta Challenger je oblikovanje in vzpostavitev inovativne, trajnostne in učinkovite strukture
            za spodbujanje inovacij s pomočjo uvajanja aplikativnih raziskav v sistem.

            V okviru projekta razvijamo šest »makerspace« okolij, kjer bomo uvajali nove strukturne rešitve in pilotno
            izpeljali program usposabljanja za učitelje/mentorje. »Makerspace« okolja bodo s svojim ciljnim inovativnim
            delovanjem pozitivno vplivala in oblikovala regionalne skupnosti. Ideja projekta je namreč okrepiti znanja za
            aplikativne raziskave v poklicnem izobraževanju.


            Sodelujejo Danska, Švedska, Avstrija, Nemčija in Slovenija, finančna sredstva pa zagotavlja Evropska unija.
            Projekt se zaključuje konec leta 2024.
                                                                                       Koordinator Matjaž Cizej









                                                            68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73