Page 68 - VODNIK ZA DIJAKE SMM
P. 68
− evalvacija učinkovitosti: preučevanje vpliva XR-tehnologij na učne rezultate in motivacijo učencev ter
razvoj prilagojenih rešitev glede na specifične potrebe učnih skupin,
− širjenje dobrih praks: prenos znanja in izkušenj v širšo izobraževalno skupnost ter sodelovanje z
drugimi izobraževalnimi institucijami na nacionalni in mednarodni ravni.
Projekt XR-tehnologije v izobraževanju prispeva k digitalni transformaciji izobraževalnega sistema, hkrati pa
omogoča večjo dostopnost do sodobnih učnih orodij in vsebin.
Koordinator dr. Matej Veber
MODERNIZACIJA POKLICNEGA IZOBRAŽEVANJA (PRENOVA PROGRAMOV)Projekt NOO Modernizacija
poklicnega in strokovnega izobraževanja (PSI) se osredotoča na prenovo izobraževalnih programov v
Sloveniji, s ciljem prilagoditve vsebin sodobnim potrebam trga dela in digitalizacije. Do leta 2026 bo
prenova zajela 25 srednješolskih in 16 višješolskih programov. V ospredju bodo prilagodljivost, praktično
izobraževanje in povezovanje s trgom dela. Poudarek bo na vključevanju socialnih partnerjev ter izboljšanju
sodelovanja z delodajalci. Projekt bo prav tako usmerjen v povečanje fleksibilnosti pouka in individualizacijo
dela z dijaki, z namenom, da PSI postane hrbtenica vseživljenjskega učenja ter zagotovi enotne standarde v
poklicnem in strokovnem izobraževanju, prilagojene prihodnjim izzivom.
Posebna pozornost bo namenjena vključevanju dijakov s posebnimi potrebami in tistih, ki prihajajo iz drugih
izobraževalnih sistemov. Projekt bo prispeval k večji socialni vključenosti in izboljšanju gospodarskega
okrevanja. Usposobljeni mentorji bodo ključnega pomena za uspešno izvajanje praktičnega usposabljanja
dijakov. V programu medijski tehnik pri prenovi sodeluje Natalija Talan Fošnarič, pri prenovi programa tehnik
mehatronike pa dr. Matej Veber.
MEDNARODNO SODELOVANJE IN PROJEKTNO DELO
ERASMUS+ CHALLENGER
Glavni cilj projekta Challenger je oblikovanje in vzpostavitev inovativne, trajnostne in učinkovite strukture
za spodbujanje inovacij s pomočjo uvajanja aplikativnih raziskav v sistem.
V okviru projekta razvijamo šest »makerspace« okolij, kjer bomo uvajali nove strukturne rešitve in pilotno
izpeljali program usposabljanja za učitelje/mentorje. »Makerspace« okolja bodo s svojim ciljnim inovativnim
delovanjem pozitivno vplivala in oblikovala regionalne skupnosti. Ideja projekta je namreč okrepiti znanja za
aplikativne raziskave v poklicnem izobraževanju.
Sodelujejo Danska, Švedska, Avstrija, Nemčija in Slovenija, finančna sredstva pa zagotavlja Evropska unija.
Projekt se zaključuje konec leta 2024.
Koordinator Matjaž Cizej
68