Page 65 - VODNIK ZA DIJAKE SMM
P. 65
V šolskem letu 2024/2025 se bo naša šola pridružila šestim projektom, ki bodo realizirani z različnimi
dejavnostmi:
− Ekokviz za srednje šole: dijaki prikažejo dodatna in bolj poglobljena znanja na posameznih okoljskih
področjih, ki jih kasneje lahko uporabijo v vsakdanjem življenju: sodelujejo vsi dijaki, december 2024–
februar 2025 – Lidija Leskovšek,
− Mladi v svetu energije: ozaveščanje o pomenu energije, različnih virih energije in ukrepih za
učinkovito rabo energije (ogled vetrne elektrarne in hidroelektrarne, ugašanje in izklapljanje
električne opreme, ko se ne uporablja, zbiranje odpadnih baterij) – Aleš Ferlež,
− Podnebne spremembe: merjenje ogljičnega odtisa razreda in šole (s pomočjo posebnega
kalkulatorja), spoznavanje lastnega vpliva na podnebne spremembe ter priprava in izvajanje načrta
ukrepov za zmanjšanje ogljičnega odtisa – Klemen Zidanšek,
− LEAF – znanje o gozdovih: skozi projekt opozarjamo na pomen varovanja gozdov in njihovega
trajnostnega upravljanja, preko različnih dejavnosti poskušamo doseči večjo stopnjo okoljske zrelosti
dijakov – mag. Veronika Hribar,
− Altermed: Na sejmu Altermed – Green Vita želimo izpostaviti pomen zdravja, naš odnos do zdravja
ter doživljanje in pojmovanje zdravja kot vrednoto – še posebej zato, ker ima zdravje kot vrednota
pomembno mesto tudi v družini – Biserka Kampošek, mag. Veronika Hribar in Natalija Mavc,
− Biotska pestrost in voda: dijaki opazujejo vreme in spremembe, ki se dogajajo, pomagamo jim
razumeti te spremembe, dovolimo jim, da raziskujejo živi svet v neposredni bližini ustanove in širše,
predstavimo jih pojem biotska pestrost in vzroke za izginjanje določene vrste, naučimo jih, da je
potrebno za vsako živo bitje skrbeti – Klemen Zidanšek, mag. Veronika Hribar in Natalija Mavc.
Koordinatorica Lidija Leskovšek
MREŽA ZDRAVIH ŠOL
V okviru projekta Mreža zdravih šol se bomo tudi v šolskem letu 2024/2025 osredotočili na celosten pristop
k zdravju in dobremu počutju dijakov, učiteljev ter ostalih zaposlenih.
Glavni cilji so:
− krepitev zdravega življenjskega sloga: promovirati zdrav življenjski slog, ki vključuje uravnoteženo
prehrano, redno telesno dejavnost, skrb za duševno zdravje in preprečevanje tveganih vedenj,
− vključevanje zdravja v vsakdanje šolsko življenje: integrirati zdravje v vse vidike šolskega življenja,
tako v učni načrt kot v obšolske dejavnosti,
− vzgoja za zdravje: povečati zavedanje o pomembnosti skrbi za zdravje ter spodbujati dijake, učitelje
in starše k sprejemanju zdravih odločitev,
− povečanje duševnega blagostanja: spodbujanje skrbi za duševno zdravje in dobro počutje dijakov ter
zaposlenih z ustreznimi preventivnimi programi in podporo.
V šolskem letu 2024/2025 bomo izvedli naslednje dejavnosti:
– spodbudili sodelavce k fit aktivnim metodam med učnim procesom (september 2024–junij 2025):
sodelujejo vsi dijaki in zaposleni ter mentorji Lidija Leskovšek in aktiv ŠVZ,
– svetovni dan hoje: 5. 10. 2024: Lidija Leskovšek in aktiv ŠVZ,
– tek podnebne solidarnosti (oktober 2024): Lidija Leskovšek, Lucija Mandl,
65