Page 62 - VODNIK ZA DIJAKE SMM 23_24
P. 62

NACIONALNO IN MEDNARODNO PROJEKTNO SODELOVANJE


            Skladno z Razvojnim načrtom šole bomo namenili več pozornosti sodelovanju in povezovanju s šolami, ki
            izobražujejo  dijake  bodisi  po  enakih  oziroma  sorodnih  izobraževalnih  programih  ali  pa  se  ukvarjajo  s
            podobnimi izzivi srednješolskega izobraževanja. Prav tako bomo nadaljevali z bogato tradicijo sodelovanja v
            nacionalnih  in  mednarodnih  projektih.  Sodelovanje  s  šolami  v  tujini  bo  temeljilo  predvsem  na  področju
            skupnih  projektov,  ki  nas  zbližujejo  na  evropski  ravni.  Posebno  pozornost  bomo  namenili  praktičnemu
            usposabljanju dijakov v tujini in izmenjavi učiteljev z namenom krepitve poklicnih kompetenc in evropske
            dimenzije.

            Zagotovo bodo posebej zanimivi tako učiteljem, dijakom kot tudi partnerjem privlačni  nacionalni in evropski
            projekti ter natečaji, kjer smo odmevne rezultate dosegli že v preteklih letih.


            NACIONALNO SODELOVANJE IN PROJEKTNO DELO


            PROJEKT EKOŠOLA


            Program Ekošola je temeljna pobuda za mlade, da se aktivno vključijo v varovanje svojega okolja. Začne se v
            razredu, razširi v šolo in sčasoma spodbuja spremembe v domačem okolju in širše, v skupnosti na splošno. Ta
            program omogoča izražanje mladih, saj jih spodbuja, da spregovorijo in so vključeni v določanje politike
            ravnanja z okoljem svojih šol. Program Ekošola pomembno prispeva k procesu izboljšanja okolja v šoli in
            lokalni skupnosti, obenem pa ima pozitiven vpliv na življenje mladih, njihovih družin, šolsko osebje in lokalne
            oblasti.

            V  šolskem  letu  2023/2024  se  bo  naša  šola  pridružila  šestim  projektom,  ki  bodo  realizirani  z  različnimi
            dejavnostmi:
               –  Ekokviz za srednje šole: dijaki prikažejo dodatna in bolj poglobljena znanja na posameznih okoljskih
                   področjih, ki jih kasneje lahko uporabijo v vsakdanjem življenju: sodelujejo vsi dijaki, december 2023–
                   februar 2024 – Lidija Leskovšek,
               –  Mladi  v  svetu  energije:  ozaveščanje  o  pomenu  energije,  različnih  virih  energije  in  ukrepih  za
                   učinkovito  rabo  energije  (ogled  vetrne  elektrarne  in  hidroelektrarne,  ugašanje  in  izklapljanje
                   električne opreme, ko se ne uporablja, zbiranje odpadnih baterij) – Aleš Ferlež,
               –  Ekošola  meri  odtis  CO2:  merjenje  ogljičnega  odtisa  razreda  in  šole  (s  pomočjo  posebnega
                   kalkulatorja), spoznavanje lastnega vpliva na podnebne spremembe ter priprava in izvajanje načrta
                   ukrepov za zmanjšanje ogljičnega odtisa – Klemen Zidanšek,
               –  LEAF  –  znanje  o  gozdovih:  skozi  projekt  opozarjamo  na  pomen  varovanja  gozdov  in  njihovega
                   trajnostnega upravljanja. Preko različnih dejavnosti poskušamo doseči večjo stopnjo okoljske zrelosti
                   dijakov – mag. Veronika Hribar,
               –  Altermed: na sejmu Altermed – Green Vita, ki bo potekaln15.–17. marca 2024, želimo izpostaviti
                   pomen zdravja, naš odnos do zdravja ter doživljanje in pojmovanje zdravja kot vrednoto – še posebej
                   zato,  ker  ima  zdravje  kot  vrednota  pomembno  mesto  tudi  v  družini  –  Biserka  Kampošek,  mag.
                   Veronika Hribar,
               –  GLOBE: povečati ozaveščenost posameznikov po vsem svetu o globalnem okolju, prispevati k večjemu





                                                            62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67