Page 70 - VODNIK ZA DIJAKE SMM 23_24
P. 70
KRŠITVE PRI OCENJEVANJU ZNANJA
Če pri pisanju pisnih izdelkov ali drugih oblikah ocenjevanja znanja učitelj zaloti dijaka pri uporabi ali
posedovanju nedovoljenih pripomočkov, pri prepisovanju oziroma drugih kršitvah šolskih pravil ocenjevanja
znanja, se dijaka opozori oziroma ugotovi prekinitev postopka o ocenjevanjuinoceniz negativno oceno.Kršitve
pravil ocenjevanja znanja so: prepisovanje, prišepetavanje, uporaba nedovoljenih pripomočkov, uporaba
informacijsko-telekomunikacijskih naprav, ki omogočajo nedovoljeno komunikacijo, ter ostala pravila, ki jih
za posamezno ocenjevanje v začetku šolskega leta določijo strokovni aktivi za posamezna predmetna
področja.
UGOVOR ZOPER OCENO
Dijak lahko ocenjevalca opozori na administrativno ali vsebinsko napako pri ocenjevanju takoj, ko opravi
vpogled v pisni izdelek oziroma takoj pozaklju čenem ustnem ocenjevanju. Učitelj napako odpravi in to
ustrezno označi v ocenjevalni ter šolski dokumentaciji. Dijak lahko v treh dneh po prejemu letnega spričevala
predloži ravnateljici šole ugovor zoper oceno.
Ravnateljica mora v treh dneh imenovati komisijo, ki najpozneje v treh dneh ponovno oceni znanje dijaka. V
komisijo mora imenovati vsaj enega člana, ki ni zaposlen v tej šoli. Odločitev ravnateljice in ocena komisije
sta dokončni. Komisija s sklepom odloči o ugovoru v treh dneh od njenega imenovanja. Če komisija ugotovi,
da je ugovor neutemeljen, ga zavrne in potrdi prvotno oceno oziroma ugotovitev. Če komisija ugotovi, da je
ugovor utemeljen, lahko določi novo oceno na podlagi dokumentacije ali s ponovnim ocenjevanjem dijaka.
Če je dijaka treba ponovno oceniti, se mu datum, čas, kraj in način ter obseg ponovnega ocenjevanja znanja
morajo sporočiti najkasneje tri dni pred izvedbo ponovnega ocenjevanja.
PRAVILNIK O ŠOLSKEM REDU IN ŠOLSKA PRAVILA SMM
MOJE PRAVICE, DOLŽNOSTI IN PREPOVEDI
Kot dijak imam predvsem pravice do:
– prisotnosti pri pouku,
– kakovostnega pouka,
– sprotne in objektivne informacije,
– spoštovanja osebnosti,
– upoštevanja individualnih in razvojnih posebnosti,
– varnosti in zaščite pred vsemi oblikami nasilja,
– enakopravnega obravnavanja, ne glede na spol, raso, etnično pripadnost, veroizpoved, socialni status
družine in druge okoliščine,
– varnega, zdravega in vzpodbudnega delovnega okolja,
– strokovne pomoči in svetovanja pri šolskem delu,
– varovanja osebnih podatkov v skladu z zakonom in drugimi predpisi,
– delovanja v skupnosti dijakov,
– izražanja mnenja in posredovanja predlogov, povezanih z vzgojno- izobraževalnim delom šole,
– razgovora, zagovora in pritožbe v postopku ukrepanja in govorilnih oziroma svetovalnih ur z učitelji,
– uporabe dodatnih učnih pripomočkov in delovnih sredstev, ki jih zavod nudi dijakom, kot sta npr.
uporaba računalniške opreme ter dostop do interneta, knjižnice, športnih površin in rekvizitov,
– nadstandardnih storitev, opredeljenih z letnimi delovnimi načrti šol,
– pomoči pri vodenju mape učnih dosežkov ter izdajanja šolskega časopisa, drugih gradiv, organizacije
šolskih društev, šolskega radia in drugo (s soglasjem ravnateljice),
– udeležbe na protestih, ki jih organizira dijaška organizacija (o protestu pisno obvesti ravnatelja najmanj
pet delovnih dni pred protestom).
70