Page 62 - Vodnik za dijake 2022-2023
P. 62

odgovarjal, se vrnejo v komplet izpitnih vprašanj.
              –  Pisni izpit oziroma pisni del izpita traja najmanj 45 in največ 90 minut.
              –  Izpitni nastop traja največ 45 minut (ena pedagoška ura).
              –  Izdelava izdelka oziroma storitve skupaj z zagovorom lahko traja največ šest pedagoških ur.
              –  Ustni del izpita, zagovor izdelka oziroma storitve traja največ 20 minut.
              –  Dijak ima po dodelitvi vprašanja pravico do 15-minutne priprave na ustni izpit oziroma ustni del izpita.

            Splošni učni uspeh, izboljševanje ocen

            Dijak doseže:
              –  odličen splošni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno odlično (5), pri ostalih pa z
                 oceno prav dobro (4),
              –  prav dober učni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno prav dobro (4), pri ostalih
                 pa z oceno dobro (3),
              –  dober učni uspeh, če je najmanj pri polovici predmetov ocenjen z oceno dobro (3), pri ostalih pa z oceno
                 zadostno (2),
              –  zadosten učni uspeh, če je pri več kot polovici predmetov ocenjen z oceno zadostno (2), pri ostalih pa z
                 oceno pozitivno.

            Če gre za odstopanje od zgoraj navedenih meril, se pri določanju splošnega uspeha upošteva dijakovo znanje
            in napredek, prizadevnost, delavnost in samostojnost v vzgojnem in izobraževalnem procesu ter odnos do
            izpolnjevanja obveznosti. Splošni uspeh na predlog razrednika, učitelja, ki dijaka poučuje ali ravnatelja, določi
            oddelčni učiteljski zbor, v izobraževanju odraslih pa strokovni aktiv.

            Dijak lahko po uspešno opravljenem predzadnjem oziroma zaključnem letniku enkrat izboljšuje oceno enega
            ali več predmetov oziroma programskih enot posameznega letnika, in sicer:
              –  v predzadnjem letniku od konca pouka do zaključkatekočega šolskega leta oziroma do vključitve v zadnji
                 letnik izobraževanja,
              –  v zaključnem letniku od konca pouka do začetka opravljanja zaključka izobraževanja.

            Pri določitvi končne ocene predmeta oziroma programske enote se upošteva boljša ocena.

            Kršitve pri ocenjevanju znanja

            Če  pri  pisanju  pisnih  izdelkov  ali  drugih  oblikah  ocenjevanja  znanja  učitelj  zaloti  dijaka  pri  uporabi  ali
            posedovanju nedovoljenih pripomočkov, pri prepisovanju oziroma drugih kršitvah šolskih pravil ocenjevanja
            znanja, se dijaka opozori oziroma ugotovi prekinitev postopka o ocenjevanjuinoceniz negativno oceno.Kršitve
            pravil ocenjevanja  znanja so:  prepisovanje,  prišepetavanje,  uporaba  nedovoljenih  pripomočkov,  uporaba
            informacijsko-telekomunikacijskih naprav, ki omogočajo nedovoljeno komunikacijo, ter ostala pravila, ki jih
            za posamezno ocenjevanje v začetku šolskega leta določijo strokovni aktivi za posamezna
            predmetna področja.


            Ugovor zoper oceno

            Dijak lahko ocenjevalca opozori na administrativno ali vsebinsko napako pri ocenjevanju takoj, ko opravi
            vpogled  v  pisni  izdelek  oziroma  takoj  pozaklju  čenem  ustnem  ocenjevanju.  Učitelj  napako  odpravi  in  to
            ustrezno označi v ocenjevalni ter šolski dokumentaciji. Dijak lahko v treh dneh po prejemu letnega spričevala
            predloži ravnateljici šole ugovor zoper oceno.

            Ravnateljica mora v treh dneh imenovati komisijo, ki najpozneje v treh dneh ponovno oceni znanje dijaka. V





                                                            62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66