Page 58 - Vodnik za dijake 2022-2023
P. 58

NARAVOSLOVNA IN MATEMATIČNA PISMENOST: SPODBUJANJE KRITIČNEGA MIŠLJENJA IN REŠEVANJA
            PROBLEMOV

            Naša šola sodeluje v projektu NA-MA POTI kot implementacijski vzgojno-izobraževalni zavod. V projektu
            udejanjamo strategije prožnih oblik učenja.

            Prožne oblike učenja so oblike poučevanja in učenja, ki razvijajo/nadgrajujejo obstoječe pedagoške strategije,
            pristope in prakse z novimi učnimi praksami, ki tudi z vključevanjem novih tehnologij pripomorejo k dvigu
            splošnih  kompetenc  učencev,  kot  so  pismenost,  večjezičnost,  matematična,  naravoslovna,  tehniška  in
            inženirska  kompetenca,  digitalna  kompetenca,  podjetnost,  osebnostna,  družbena  in  učna  kompetenca,
            državljanska  kompetenca,  kulturna  zavest  in  izražanje,  hkrati  pa  razvijajo  pri  dijakih  tudi  ustvarjalno  in
            inovativno reševanje problemov, kritično mišljenje, sposobnost odločanja, radovednost in odgovornost.

            Uspešno izvedena strategija obsega celovito načrtovanje, razvijanje in implementacijo pedagoških strategij,
            pristopov oz. praks na področju projekta NA-MA POTI, kar se udejanja na petih področjih: na didaktičnem,
            organizacijskem, s premišljeno uporabo digitalnih tehnologij (IKT), z vključitvijo strategij v krovne dokumente
            in z izvajanjem strategije.

            V razvojno-raziskovalnem projektu NA-MA POTI bomo člani šolskega projektnega tima v šolskem letu do
            konca oktobra 2022 opravili naslednje naloge:
                –  sodelovali  pri  preizkušanju  didaktičnih  pristopov  in  strategij  z  nalogami  (preizkušanje  primerov
                    dejavnosti in razvoj novih primerov),
                –  aktivno sodelovali pri usposabljanju sodelavcev,
                –  zapisali kurikul.

            Sodelujoči v projektu so Simona Črep (ravnateljica), Biserka Kampošek (matematika), Klemen Zidanšek
            (koordinator), mag. Veronika Hribar (naravoslovje).

                                                                                  Koordinator  Klemen Zidanšek




            MEDNARODNO SODELOVANJE IN PROJEKTNO DELO


            MAGICAL MOVING MACHINE FOR EUROPE (3M4EU)

            Mednarodni projekt 3M4EU s partnerskimi šolami iz Irske, Nemčije, Portugalske, Italije in Hrvaške vstopa v
            zaključno fazo projektnih aktivosti. Razmere, ki jih je povzročil novi koronavirus, so sicer nekoliko otežile delo

            v projektu, vendar je kljub temu začel mehanizem kotalečih se kroglic ali izvirno ''Marble Run'' dobivati
            konkretno vsebino. Smo v fazi izdelave drugega od petih mehanizmov, po katerih so bodo dvigovale in kotalile
            kroglice.  Ker  je  ena  od  projektnih  zahtev  uporaba  alternativnih  virov  energije  za  pogon  mehanizmov,
            razmišljamo o uporabi vodikovih celic za ta namen.

            Glede na dejstvo, da smo izvedli le eno od šestih projektnih srečanj, upamo, da bomo do izteka projekta
            opravili še kakšno, saj so tovrstna srečanja zagotovo vir nove energije in idej za nadaljevanje zastavljenega
            dela.

                                                                                                                                            Koordinator projekta je Gašper Grat.






                                                            58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63