Page 58 - Vodnik za dijake 2022-2023
P. 58
NARAVOSLOVNA IN MATEMATIČNA PISMENOST: SPODBUJANJE KRITIČNEGA MIŠLJENJA IN REŠEVANJA
PROBLEMOV
Naša šola sodeluje v projektu NA-MA POTI kot implementacijski vzgojno-izobraževalni zavod. V projektu
udejanjamo strategije prožnih oblik učenja.
Prožne oblike učenja so oblike poučevanja in učenja, ki razvijajo/nadgrajujejo obstoječe pedagoške strategije,
pristope in prakse z novimi učnimi praksami, ki tudi z vključevanjem novih tehnologij pripomorejo k dvigu
splošnih kompetenc učencev, kot so pismenost, večjezičnost, matematična, naravoslovna, tehniška in
inženirska kompetenca, digitalna kompetenca, podjetnost, osebnostna, družbena in učna kompetenca,
državljanska kompetenca, kulturna zavest in izražanje, hkrati pa razvijajo pri dijakih tudi ustvarjalno in
inovativno reševanje problemov, kritično mišljenje, sposobnost odločanja, radovednost in odgovornost.
Uspešno izvedena strategija obsega celovito načrtovanje, razvijanje in implementacijo pedagoških strategij,
pristopov oz. praks na področju projekta NA-MA POTI, kar se udejanja na petih področjih: na didaktičnem,
organizacijskem, s premišljeno uporabo digitalnih tehnologij (IKT), z vključitvijo strategij v krovne dokumente
in z izvajanjem strategije.
V razvojno-raziskovalnem projektu NA-MA POTI bomo člani šolskega projektnega tima v šolskem letu do
konca oktobra 2022 opravili naslednje naloge:
– sodelovali pri preizkušanju didaktičnih pristopov in strategij z nalogami (preizkušanje primerov
dejavnosti in razvoj novih primerov),
– aktivno sodelovali pri usposabljanju sodelavcev,
– zapisali kurikul.
Sodelujoči v projektu so Simona Črep (ravnateljica), Biserka Kampošek (matematika), Klemen Zidanšek
(koordinator), mag. Veronika Hribar (naravoslovje).
Koordinator Klemen Zidanšek
MEDNARODNO SODELOVANJE IN PROJEKTNO DELO
MAGICAL MOVING MACHINE FOR EUROPE (3M4EU)
Mednarodni projekt 3M4EU s partnerskimi šolami iz Irske, Nemčije, Portugalske, Italije in Hrvaške vstopa v
zaključno fazo projektnih aktivosti. Razmere, ki jih je povzročil novi koronavirus, so sicer nekoliko otežile delo
v projektu, vendar je kljub temu začel mehanizem kotalečih se kroglic ali izvirno ''Marble Run'' dobivati
konkretno vsebino. Smo v fazi izdelave drugega od petih mehanizmov, po katerih so bodo dvigovale in kotalile
kroglice. Ker je ena od projektnih zahtev uporaba alternativnih virov energije za pogon mehanizmov,
razmišljamo o uporabi vodikovih celic za ta namen.
Glede na dejstvo, da smo izvedli le eno od šestih projektnih srečanj, upamo, da bomo do izteka projekta
opravili še kakšno, saj so tovrstna srečanja zagotovo vir nove energije in idej za nadaljevanje zastavljenega
dela.
Koordinator projekta je Gašper Grat.
58