Page 54 - Vodnik za dijake 2022-2023
P. 54
NACIONALNO IN MEDNARODNO PROJEKTNO SODELOVANJE
Skladno z Razvojnim načrtom šole bomo namenili več pozornosti sodelovanju in povezovanju s šolami, ki
izobražujejo dijake bodisi po enakih oziroma sorodnih izobraževalnih programih ali pa se ukvarjajo s
podobnimi izzivi srednješolskega izobraževanja. Prav tako bomo nadaljevali z bogato tradicijo sodelovanja v
nacionalnih in mednarodnih projektih. Sodelovanje s šolami v tujini bo temeljilo predvsem na področju
skupnih projektov, ki nas zbližujejo na evropski ravni. Posebno pozornost bomo namenili praktičnemu
usposabljanju dijakov v tujini in izmenjavi učiteljev z namenom krepitve poklicnih kompetenc in evropske
dimenzije.
Zagotovo bodo posebej zanimivi tako učiteljem, dijakom kot tudi partnerjem privlačni nacionalni in evropski
projekti ter natečaji, kjer smo odmevne rezultate dosegli že v preteklih letih.
NACIONALNO SODELOVANJE IN PROJEKTNO DELO
PROJEKT EKOŠOLA
Program Ekošola je temeljna pobuda za mlade, da se aktivno vključijo v varovanje svojega okolja. Začne se v
razredu, razširi v šolo in sčasoma spodbuja spremembe v domačem okolju in širše, v skupnosti na splošno. Ta
program omogoča izražanje mladih, saj jih spodbuja, da spregovorijo in so vključeni v določanje politike
ravnanja z okoljem svojih šol. Program Ekošola pomembno prispeva k procesu izboljšanja okolja v šoli in
lokalni skupnosti, obenem pa ima pozitiven vpliv na življenje mladih, njihovih družin, šolsko osebje in lokalne
oblasti.
V šolskem letu 2022/2023 se bo naša šola pridružila šestim projektom, ki bodo realizirani z različnimi
dejavnostmi:
– Ekokviz za srednje šole: dijaki prikažejo dodatna in bolj poglobljena znanja na posameznih okoljskih
področjih, ki jih kasneje lahko uporabijo v vsakdanjem življenju: sodelujejo vsi dijaki, december 2022–
februar 2023 – Lidija Leskovšek,
– Mladi v svetu energije: ozaveščanje o pomenu energije, različnih virih energije in ukrepih za
učinkovito rabo energije (ogled vetrne elektrarne in hidroelektrarne, ugašanje in izklapljanje
električne opreme, ko se ne uporablja, zbiranje odpadnih baterij) – Aleš Ferlež,
– Ekošola meri odtis CO2: merjenje ogljičnega odtisa razreda in šole (s pomočjo posebnega
kalkulatorja), spoznavanje lastnega vpliva na podnebne spremembe ter priprava in izvajanje načrta
ukrepov za zmanjšanje ogljičnega odtisa – Aleš Ferlež in Klemen Zidanšek,
– LEAF – znanje o gozdovih: ozaveščanje o gozdovih in njihovi okoljski vlogi ter pomenu trajnostnega
upravljanja gozdov (obisk gozdarja, obisk lovca, sodelovanje na likovnem natečaju na temo »gozd«,
sajenje dreves) – mag. Veronika Hribar,
– Altermed: ozaveščanje o zdravi in uravnoteženi prehrani s poudarkom na pomenu uživanja lokalno
pridelane sezonske hrane (hkrati z iskanjem predlogov za zmanjšanje količine zavržene hrane) –
Biserka Kampošek, mag. Veronika Hribar,
– Krožnost je naša priložnost: proučujemo in uvajamo krožnost v izobraževanje, naše delovanje in
življenje, iščemo navdihe iz narave, oblikujemo krožne rešitve in izdelke – Aleš Ferlež in Lidija
Leskovšek.
Koordinatorica Lidija Leskovšek
54