Page 54 - Vodnik za dijake 2022-2023
P. 54

NACIONALNO IN MEDNARODNO PROJEKTNO SODELOVANJE

            Skladno z Razvojnim načrtom šole bomo namenili več pozornosti sodelovanju in povezovanju s šolami, ki
            izobražujejo  dijake  bodisi  po  enakih  oziroma  sorodnih  izobraževalnih  programih  ali  pa  se  ukvarjajo  s
            podobnimi izzivi srednješolskega izobraževanja. Prav tako bomo nadaljevali z bogato tradicijo sodelovanja v
            nacionalnih  in  mednarodnih  projektih.  Sodelovanje  s  šolami  v  tujini  bo  temeljilo  predvsem  na  področju
            skupnih  projektov,  ki  nas  zbližujejo  na  evropski  ravni.  Posebno  pozornost  bomo  namenili  praktičnemu
            usposabljanju dijakov v tujini in izmenjavi učiteljev z namenom krepitve poklicnih kompetenc in evropske
            dimenzije.

            Zagotovo bodo posebej zanimivi tako učiteljem, dijakom kot tudi partnerjem privlačni  nacionalni in evropski
            projekti ter natečaji, kjer smo odmevne rezultate dosegli že v preteklih letih.


            NACIONALNO SODELOVANJE IN PROJEKTNO DELO

            PROJEKT EKOŠOLA

            Program Ekošola je temeljna pobuda za mlade, da se aktivno vključijo v varovanje svojega okolja. Začne se v
            razredu, razširi v šolo in sčasoma spodbuja spremembe v domačem okolju in širše, v skupnosti na splošno. Ta
            program omogoča izražanje mladih, saj jih spodbuja, da spregovorijo in so vključeni v določanje politike
            ravnanja z okoljem svojih šol. Program Ekošola pomembno prispeva k procesu izboljšanja okolja v šoli in
            lokalni skupnosti, obenem pa ima pozitiven vpliv na življenje mladih, njihovih družin, šolsko osebje in lokalne
            oblasti.

            V šolskem letu 2022/2023 se bo naša šola pridružila šestim projektom, ki bodo realizirani z različnimi
            dejavnostmi:

                –  Ekokviz  za srednje šole: dijaki prikažejo dodatna in bolj poglobljena znanja na posameznih okoljskih
                    področjih, ki jih kasneje lahko uporabijo v vsakdanjem življenju: sodelujejo vsi dijaki, december 2022–
                    februar 2023 – Lidija Leskovšek,
                –  Mladi  v  svetu  energije:  ozaveščanje  o  pomenu  energije,  različnih  virih  energije  in  ukrepih  za
                    učinkovito  rabo  energije  (ogled  vetrne  elektrarne  in  hidroelektrarne,  ugašanje  in  izklapljanje
                    električne opreme, ko se ne uporablja, zbiranje odpadnih baterij) – Aleš Ferlež,
                –  Ekošola  meri  odtis  CO2:  merjenje  ogljičnega  odtisa  razreda  in  šole  (s  pomočjo  posebnega
                    kalkulatorja), spoznavanje lastnega vpliva na podnebne spremembe ter priprava in izvajanje načrta
                    ukrepov za zmanjšanje ogljičnega odtisa –  Aleš Ferlež in Klemen Zidanšek,
                –  LEAF – znanje o gozdovih: ozaveščanje o gozdovih in njihovi okoljski vlogi ter pomenu trajnostnega
                    upravljanja gozdov (obisk gozdarja, obisk lovca, sodelovanje na likovnem natečaju na temo »gozd«,
                    sajenje dreves) –  mag. Veronika Hribar,

                –  Altermed: ozaveščanje o zdravi in uravnoteženi prehrani s poudarkom na pomenu uživanja lokalno
                    pridelane  sezonske  hrane (hkrati  z  iskanjem  predlogov  za  zmanjšanje količine zavržene  hrane)  –
                    Biserka Kampošek, mag. Veronika Hribar,
                –  Krožnost je naša priložnost: proučujemo in uvajamo krožnost v izobraževanje, naše delovanje in
                    življenje,  iščemo  navdihe  iz  narave,  oblikujemo  krožne  rešitve  in  izdelke  –    Aleš  Ferlež  in  Lidija
                    Leskovšek.
                                                                                 Koordinatorica Lidija Leskovšek




                                                            54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59