Page 55 - Vodnik za dijake 2022-2023
P. 55
MREŽA ZDRAVIH ŠOL
Zdrave šole so šole, ki zavestno, načrtno in usmerjeno promovirajo zdravje. Prostovoljno smo se odločili, da
bomo z različnimi dejavnostmi spodbujali, omogočali in krepili zdravje učencev in zaposlenih na vseh
področjih zdravja – telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem. Naša šola se bo tega lotila s sistematičnim
načrtovanjem in evalvacijo začrtanih nalog. Pri tem bomo celostno pristopili k zdravju, iskali možnosti, ki nam
jih omogoča šolsko okolje – vsebine zdravja bomo posredovali preko učnega načrta, z različnimi projekti in
dejavnostmi, ki bodo usmerjene v zdrav življenjski slog, s spodbujanjem sodelovanja staršev, lokalne
skupnosti, zdravstvene službe ter drugih zainteresiranih institucij in posameznikov.
V šolskem letu 2022/2023 bomo izvedli naslednje dejavnosti:
– spodbudili sodelavce k fit aktivnim metodam med učnim procesom (september 2022–junij 2023):
sodelujejo vsi dijaki in zaposleni ter mentorji Lidija Leskovšek in aktiv ŠVZ,
– enkrat mesečno izvedli fit aktivne metode v razredu (september 2022–junij 2023): sodelujejo vsi
dijaki in zaposleni, koordinatorstvo: Lidija Leskovšek in aktiv ŠVZ,
– SEM enostavno fit, projekt za 2. letnike vseh programov (marec 2023): Mojca Lapi, aktiv ŠVZ in Lidija
Leskovšek,
– fit za zaposlene (vsak 2. četrtek v mesecu): Lidija Leskovšek in Lucija Mandl,
– obeležili bomo:
▪ svetovni dan hoje: 5. 10. 2022,
▪ dan brez multimedije: 7. 4. 2023,
▪ svetovni dan gibanja: 10. 5. 2023.
Koordinatorica Lidija Leskovšek
PODNEBNI CILJI IN VSEBINE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU
Področje trajnostnega razvoja je tesno prepleteno s področjem okoljsko sprejemljive in socialno pravične
družbe, zato s projektom želimo vplivati na dvig rezultatov učenja, kar bo dolgoročno vplivalo na kakovostno
življenje posameznika, hkrati pa želimo postaviti in zvišati standarde na področju trajnostnega razvoja in
ozaveščanja mladih.
Le-to bomo uresničili z naslednjimi aktivnostmi in ukrepi, to so:
– okrepitev kompetenc učiteljev za implementacijo trajnostnega razvoja v učni proces in z izmenjava
primerov dobrih praks med sodelujočimi šolami,
– organiziracija in izvedba tematskih izobraževalnih delavnic v sodelovanju s strokovnjaki Agencije
Republike Slovenije za okolje,
– dan za trajnostno mobilnost (peš, s kolesom ali javnim prevozom v šolo),
– medvrstniško podnebno ozaveščanje s kratkimi filmi, ki jih posnamejo dijaki, v njih tudi nastopajo in
predstavljajo glas generacije, ki je zmožna dojeti vzroke in poledice podnebnih sprememb.
Na šli smo se odločili, da bomo dosedanje aktivnosti dvignili na višjo raven z inovativnim šolskim projektom
»SEM in BOM«. Vanj bomo vključeni vsi deležniki naše šole (dijaki, učitelji, vodstvo šole in starši). Aktivnosti
bomo prilagodili sodobnim trendom in generacijskim značilnostim.
Koordinatorica Lidija Leskovšek
55