Page 56 - Vodnik za dijake 2022-2023
P. 56
ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA
Izobraževalni program Šola ambasadorka Evropskega parlamenta (EPAS) je namenjen ozaveščanju in
izobraževanju učiteljev in dijakov o Evropski uniji ter usposabljanju za aktivno državljanstvo. S projektom
želimo okrepiti zavedanje o EU in evropski parlamentarni demokraciji ter mladim približati znanje o delovanju
Evropske unije in Evropskega parlamenta. Preko različnih aktivnosti mladi in njihovi mentorji odkrivamo, kaj
pomeni biti evropski državljan, prednosti evropskega povezovanja v vsakdanjem življenju, vlogo Evropskega
parlamenta in drugih inštitucij v odločevalskem procesu ter pomen aktivnega državljanstva.
V okviru projekta EPAS sodelujoče skupine mentorjev in dijakov skozi šolsko leto predelajo nabor vsebin,
povezanih z EU, pripravijo informacijsko stojnico (fizično in/ali spletno) in vsaj en dogodek, namenjen
seznanjanju vrstnikov na šoli z EU in z njo povezanimi temami ter izpolnijo druge naloge, s čimer si šole
prislužijo naziv Šola ambasadorka Evropskega parlamenta, sodelujoči dijaki in dijakinje pa naziv
ambasador(ka) Evropskega parlamenta.
Koordinatorica Danica Mikola
RASTEM S KNJIGO
Rastem s knjigo je nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture, ki skuša osnovnošolce in srednješolce
motivirati za branje mladinskega leposlovja slovenskih avtorjev ter jih spodbuditi k obiskovanju splošnih
knjižnic. Vodi ga Javna agencija za knjigo Republike Slovenije v sodelovanju z Ministrstvom za kulturo, ki vsako
leto izbere slovensko mladinsko leposlovno delo in skupaj z založnikom in avtorji pripravi promocijsko gradivo
in predstavitveni film. V projektu sodelujejo dijaki 1. letnika srednjega strokovnega izobraževanja in PTI ter
profesorice slovenščine. Dijaki organizirano obiščejo Osrednjo knjižnico Celje in prejmejo svoj izvod izbrane
knjige.
Koordinatorica Mojca Drev
DVIG DIGITALNE KOMPETENTNOSTI
Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost različnih oblik
izobraževanja in usposabljanja ter spodbujati inovativna učna okolja in prožne oblike učenja, ki bodo
prispevali k dvigu digitalnih kompetenc dijakov ter vodstvenih in strokovnih delavcev v vzgojno-
izobraževalnem zavodu.
K projektu, ki bo trajal vse do 31. 8. 2023, je naša šola pristopila v šolskem letu 2021/22.
Projektni tim sestavljajo mag. Matej Veber, Gašper Grat, Barbara Škorc in Simona Črep, koordinatorstvo pa
je prevzel Edvard Došler. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega
sklada.
V izhodišču bomo na osnovi analize stanja, ki smo jo predstavili učiteljem na dogodku Učitelj učitelju učitelj
(26. 8. 2022), akcijskega načrta oblikovali strategijo digitalnega razvoja, na podlagi katerega bomo
izvedli usposabljanja ter udejanjanje teh znanj v vzgojno-izobraževalnem procesu.
Ključni cilj projekta je razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij. Na šoli
se oz. se bodo izvajale delavnice oz. strokovna srečanja, na katerih učitelji, ravnatelji ter drugi strokovni
delavci vzajemno razvijajo in izvajajo reflektivne prakse na področju pedagoških digitalnih kompetenc.
56