Elektronika, mehanika in računalništvo = mala mal`ca.
Vpisni pogoji
V izobraževalni program tehnik mehatronike se lahko vpiše, kdor je uspešno zaključil:
- osnovno šolo ali
- program nižjega poklicnega izobraževanja.
Predmetnik
Vrsta izobraževalnega programa: SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE
Naziv izobraževalnega programa: TEHNIK MEHATRONIKE
Naziv poklicne izobrazbe: tehnik mehatronike/tehnica mehatronike
Ozn. |
Programske enote |
1. letnik |
2. letnik |
3. letnik |
4. letnik |
Skupaj št. ur |
Število kreditnih točk |
A - Splošno izobraževalni predmeti |
ur na teden/leto |
|
|||||
P1 |
Slovenščina (o) SLO |
4/140 |
4/132 |
3/99 |
3,5/119 |
487 |
24 |
P2 |
Matematika (o) MAT |
3/105 |
3/99 |
3/99 |
3/102 |
383 |
19 |
P3 |
Tuj jezik (o) TJE |
3/105 |
3/99 |
3/99 |
3,5/119 |
417 |
20 |
P4 |
Umetnost (o) UME |
2/70 |
/ |
/ |
/ |
68 |
3 |
P5 |
Zgodovina (o) ZGO |
2/70 |
1/33 |
/ |
/ |
102 |
5 |
P6 |
Geografija (o) GEO |
2/70 |
/ |
/ |
/ |
68 |
3 |
P7 |
Sociologija (i) SOC |
/ |
/ |
/ |
2/68 |
68 |
3 |
P9 |
Fizika (o) FIZ |
2/70 |
2/66 |
/ |
/ |
140 |
6 |
P10 |
Kemija (o) KEM |
2/70 |
/ |
/ |
/ |
70 |
3 |
P11 |
Športna vzgoja (o) ŠVZ |
3/105 |
3/99 |
2/66 |
2/68 |
340 |
14 |
B - Strokovni moduli |
|||||||
M1 |
Osnove obdelave podatkov (o) OOP |
2/70 |
/ |
/ |
/ |
70 |
4 |
M2 |
Uvod v tehnično komunikacijo (o) UTK |
2/70 |
/ |
/ |
/ |
70 |
4 |
M3 |
Konstruiranje z računalnikom (o) KOR |
/ |
/ |
2/66 |
/ |
66 |
4 |
M4 |
Tehnologija materiala (o) TEM |
1/35 |
/ |
/ |
/ |
35 |
3 |
M5 |
Mehanski sistemi (o) MES |
/ |
2/66 |
2/66 |
/ |
136 |
6 |
M6 |
Tehnološki postopki in kakovost (o) TPK |
/ |
3/99 |
/ |
/ |
136 |
6 |
M7 |
CNC krmiljenje (o) CNK |
/ |
/ |
4/132 |
/ |
132 |
6 |
M8 |
Robotika (o) RBT |
/ |
/ |
/ |
4/136 |
124 |
5 |
M9 |
Elektrotehnika v mehatroniki (o) ELM |
2/70 |
3/99 |
/ |
/ |
171 |
7 |
M10 |
Električni stroji (o) ELS |
/ |
/ |
4/132 |
/ |
132 |
6 |
M11 |
Digitalna tehnika (o) DGT |
/ |
3/99 |
/ |
/ |
99 |
6 |
M12 |
Pnevmatika in hidravlika (o) PIH |
/ |
4/132 |
/ |
/ |
132 |
6 |
M13 |
Industrijski krmilniki (o) INK |
/ |
/ |
4/132 |
/ |
132 |
7 |
M14 |
Regulacije (o) RGL |
/ |
/ |
/ |
4/136 |
136 |
6 |
M15 |
Industrijska omrežja (o) INO |
/ |
/ |
/ |
2/68 |
132 |
4 |
M16 |
Montaža, zagon in vzdrževanje mehatronskih sistemov (i) MZV |
/ |
/ |
/ |
2/68 |
68 |
4 |
M17 |
Inteligentna hiša (i) INH |
/ |
/ |
/ |
3/102 |
102 |
6 |
C - Praktično izobraževanje v šoli je sestavni del strokovnih modulov |
618 |
25 |
|||||
Č - Praktično usposabljanje z delom |
/ |
76 |
|
|
152 |
7 |
|
D –Interesne dejavnosti |
96 |
96 |
96 |
64 |
352 |
14 |
|
E - Odprti kurikul |
|
|
|
|
479 |
25 |
|
Drugi tuj jezik (NEJ/RUS) (i) |
2/70 |
2/66 |
2/66 |
/ |
|
|
|
Izbirna poglavja matematike IPM |
1/35 |
/ |
/ |
1/34 |
|
|
|
Projektno delo v stroki PDS |
/ |
/ |
4/132 |
3/102 |
|
|
|
Število tednov pouka v šoli |
35 |
33 |
33 |
34 |
|
|
Zaključek izobraževanja
Program tehnik mehatronike se zaključi s POKLICNO MATURO:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine
- pisni in ustni izpit iz mehatronike
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz matematike ali tujega jezika
- izdelek ali storitev in zagovor
Nadaljevanje izobraževanja
Izobraževanje lahko nadaljujete v študijskih programih za pridobitev višje strokovne, visoke strokovne izobrazbe, z opravljenim izpitom iz enega od predmetov splošne mature (5. predmet) pa tudi v posameznih študijskih programih za pridobitev univerzitetne izobrazbe.
Priprave na izpit iz 5. maturitetnega predmeta organiziramo na šoli za dijake zaključnega letnika.
Najpogostejša dela tehnika mehatronike
- programira stroje, naprave in proizvodne procese;
- izvaja montažo avtomatiziranih strojev in naprav;
- nadzira računalniško vodene procese;
- ugotavlja in odpravlja napake v avtomatiziranih in robotiziranih procesih;
- kontrolira delovanje analognih in digitalnih elektronskih vezij;
- uporablja informacijsko-komunikacijska orodja;
- skrbi za kakovost in razvoj svojega ela in dela skupine ...
Predstavitev nekaterih strokovnih modulov
RBT – Robotika
Pri modulu dijaki spoznate vrste robotov v naši okolici, njihov namen, zgradbo in njihovo uporabo v praksi. Na šoli imamo enega izmed najbolje opremljenih laboratorijev za robotiko in 3D-tehnologije, v katerem se dijaki učite programiranja in paletizacije z industrijskimi roboti, spretnosti varjenja z robotom in robotskega frezanja. V tem konceptu spoznate CAD-modeliranje s Solidworks, CAM-programsko orodje Mastercam in postprocesor Robotmaster. Pri projektno-raziskovalnem delu dijaki uporabljate 3D-skener in 3D-tiskalnike, namenjene koncipiranju in hitremu prototipiranju. |
KOR – Konstruiranje z računalnikom
Pri modulu dijaki spoznavate osnove CAD-tehnologije konstruiranja. CAD pomeni računalniško podprto konstruiranje, pri katerem konstruktor pri snovanju izdelkov uporablja računalniške in programske sisteme. Dijaki spoznate 3D-modeliranje posameznih kosov izdelka, za katere se naučite izdelati risbe. Kasneje se naučite povezovati različne sestavne dele v sklope. |
![]() |
PIH - Pnevmatika in hidravlika
Dijaki pri tem modulu spoznate osnove industriijske avtomatizacije s pomočjo pnevmatskih, električnih in hidravličnih komponent. V specializirani učilnici delate na didaktičnih ploščah, kjer nariasane vezalne sheme, s pomočjo programa FluidSimP in FluidSimH, realizirate z ustreznimi komponentami. |
Tehnik mehatronike je poklic sedanjosti in prihodnosti.