“Smo tisto, kar delamo večkrat.
Odličnost torej ni dejanje, ampak navada.”
Aristotel
 

Priprava dobrih izhodišč, nenehno spremljanje in razvijanje, dopolnjevanje ter prilagajanje realnim potrebam stroke in okolja so vodila, ki nas usmerjajo k spremembam, izboljšanju oz. oblikovanju  kakovostnega procesa vzgoje in izobraževanja, ki bo dijake čim bolje pripravil na prihodnost, tj. na trg dela, študij in za življenje.

Kakovost je torej tisto področje, ki smo mu v preteklih letih začeli na naši šoli načrtno namenjati več pozornosti.

Naš cilj je postati odlična vzgojno-izobraževana organizacija, ki ne samo trajno dosega, ampak tudi presega pričakovanja in zadovoljstvo vseh deležnikov vzgoje in izobraževanja, tj. dijakov, staršev, delodajalcev, zaposlenih in širše družbe.

 

Šolsko komisijo za kakovost sestavljajo:

– Natalija Talan Fošnarič, predsednica,

– mag. Simona Brečko, učiteljica splošnoizobraževalnih predmetov,

– Aleš Ferlež, učitelj strokovnoteoretičnih predmetov,

– Marko Žlender, učitelj strokovnoteoretičnih predmetov,

– Tomaž Kugler, predstavnik delodajalcev,

– Miran Gracer, ml., predstavnik delodajalcev,

– Katja Božnik, predstavnica staršev,

– Laura Ivanc Barić in Rok Oblak, predstavnika dijakov.

 


Komisija za kakovost bo tudi v šolskem letu 2024/2025 skrbela za uvajanje elementov in merljivih kriterijev – indikatorjev kakovosti dela na šoli in razvijala smernice za vzpostavitev celovitega sistema ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti dela na šoli.

 

Komisija za kakovost opravlja naslednje naloge:

– ustvarja razmere za uveljavljanje in razvijanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela na šoli,

– razvija kazalnike kakovosti in merila ter inštrumente za vrednotenje kakovosti,

– načrtuje, organizira in usklajuje spremljanje in zagotavljanje kakovosti na šoli,

– skrbi za sprotno spremljanje in ocenjevanje kakovosti ter učinkovitosti dela na šoli,

– sodeluje z organi šole, s strokovnimi organi, pristojnimi za kakovost na državni in mednarodni ravni, ter z usposobljenimi institucijami,

– pri spremljanju kakovosti sodeluje s pristojnimi organi na drugih šolah oziroma v horizontalnih izobraževalnih institucijah z istega oziroma sorodnega področja izobraževanja in z delodajalci na državni in meddržavni ravni,

– spremlja razvoj kakovosti izobraževanja primerjalno z drugimi šolami na državni in meddržavni ravni,

– spremlja usposobljenost in zaposlitvene možnosti dijakov po zaključku izobraževanja,

– pripravlja poročila o evalvaciji kakovosti za obravnavo na pristojnih organih zavoda in na državni ravni,

– opravlja druge naloge po odločitvi pristojnih organov v skladu z zakonom.

 


Prioritetno področje izboljšav v šolskem letu 2024/2025:

– osredotočili se bomo na vzgojo za odgovornost (do sebe, do drugih in do okolja) in na razvoj ključnih kompetenc za 21. stoletje.

– prizadevali si bomo napraviti nov korak k uresničitvi vizije šole, tj. postati odlična vzgojno-izobraževalna organizacija, ki jo na poti do cilja ženejo ambicioznost, ustvarjalnost, inovativnost in etičnost.

 

Cilji, vezani na prioritetno področje izboljšav, in ukrepi izboljšav so:

– usklajeno udejanjali dogovorjene strategije vzgojnega delovanja – vzgoja za odgovornost – doslednost, – razvijali prečne veščine: kritičnega mišljenja, sporazumevanja in sodelovanja, ustvarjalnosti in inovativnosti (z reševanjem problemov, iskanjem rešitev, z analizami, vrednotenjem …);

– v učnem procesu razvijali temeljne ključne kompetence;

– usmerjali učenje in poučevanje tako,

  • da bomo krepili in razvijali temeljno znanje, spretnosti in veščine – »nazaj k temeljem in osnovam«;
  • usmerjali učni proces v »reševanje problemov«;
  • da bo vsem dijakom omogočalo optimalne dosežke in razvoj, upoštevajoč učno individualizacijo in diferenciacijo (vsi seznanimo dijake z minimalnim standardom znanj in z načrtom ocenjevanja – število ocen, načini in oblike ocenjevanja, upoštevanje taksonomije znanja);

– izboljšali digitalne kompetence dijakov/učiteljev/vodstva šole;

– uporabljali digitalno tehnologijo pri poučevanju z aktivnim pristopom, predvsem na način, da dijaki znanje ustvarjajo na različnih, predvsem višjih taksonomskih ravneh;

– pripravljali (e)-gradiva.

 

Drugi cilji, vezani na kakovost delovanja šole, so:

– skrbeti za profesionalni razvoj strokovnih delavcev, ki načrtujejo, spremljajo in vrednotijo lastno prakso ter jo izboljšujejo,

– ohraniti dosedanje odlične rezultate in izboljšati (zelo) dobre,

– spodbujati razvoj ustvarjalnosti in inovativnosti pri vseh dejavnostih vzgojno-izobraževalnega procesa,

– okrepiti dialog – sodelovanje z realnim delovnim okoljem, lokalno skupnostjo in socialnimi partnerji.

 


 
 
 

Delo komisije za kakovost vodi in usklajuje Natalija Talan Fošnarič. 

Skip to content